Advertenties


zondag 29 januari 2017

Ik zou zo gere willen leve



Titel: Ik zou zo gere willen leve
Artiest: Walter de Buck
Album: 'k Zou zo gere wille leve

Ik zou zo gere willen leven                                   
Walter De Buck

             Am     Dm     Am
‘k zou zo gere willen leve
          E                              Am
in ne wereld zonder haat
            Am            Dm            Am
zonder macht en zonder streven
             E                        Am
waar dat al van ’t zelve gaat.
                Am                    E
‘k Zou zo gere willen leve
           E          Dm      Am
in ne wereld zonder pijn
              Am                  Dm   Am
waar dat iedereen al kan geve
            E                Am
en dat geestig is te zijn

‘k zou zo gere willen leve
in ne wereld zonder geld
dat de nie van schrik moet beve
veur ne oorlog en geweld.
‘k zou zo gere willen leve
in ne wereld zonder doel
waar gerekend wordt mee scheefkens
geen bankiers en gene boel.

‘k zou zo gere willen leve
in ne wereld zonder werk
waar dat alles gaat al spelend
dat de ’t werke niet een merkt
‘k zou zo gere willen leve
in ne wereld zonder schrik
hoe dat zou zijn ’t es om ’t even
zeker beter, dat weet ‘k ik

‘k zou zo gere gelijk de bome
staan mee wortels in de grond
en mijn takke naar omhoge
en geen woord in mijne mond.
‘k zou zo gere kunnen vliege
gelijk ne vogel in de lucht
zachtjes op de wolken wiege
geen lawaai zelfs gene zucht

‘k zou zo gere, ‘k zou zo gere
‘k zou van alles willen doen
schone luchtkastelen bouwe
en toens moe zijn tot de noen
‘k zou zo gere willen geven
veur ne wereld met veel groen
waar nog veugels kunnen leve
en mijn liedjes niet van doen.


Geen opmerkingen:

Pagina's